En samlende stemme der skal skabe vækst
Dansk Annoncørforening samler markedsførende virksomheder og organisationer på tværs af brancher for at sikre markedsføringen de bedst mulige vilkår for at skabe vækst. Derfor er vores mission også:
Som den samlende stemme for markedsførende virksomheder og organisationer skal foreningen skabe vækst for ledere og medarbejdere, for brands og virksomheder og for det samfund, vi er en del af.
Alle virksomheder, der først og fremmest benytter sig af markedsføring og ikke selv sælger medier eller marketingydelser kan blive medlem. Et medlemskab gælder for hele virksomheden og dækker alle ansatte. Læs iøvrigt vores vedtægter.
Vores historie
Marketingdirektører og marketingchefer fra nogle af Danmarks største virksomheder stiftede Dansk Annoncørforening i 1947 og vores formål har grundlæggende ikke ændret sig væsentligt: At bistå marketing-afdelinger med at skabe vækst for vores medlemsvirksomheder i en tid med konstante forandringer.
Foreningen blev grundlagt for at fremme og beskytte annoncørernes interesser og arbejde for udviklingen af reklameindustrien i Danmark. Vi er nu i en tid, hvor man uden overdrivelse kan sige, at der aldrig har været et større behov for en stærk forening for danske annoncører.
En af hovedmålsætningerne for DAF er at beskytte annoncørernes interesser ved at etablere retningslinjer og standarder for reklamepraksis. Foreningen arbejdede også for at forbedre annoncørernes viden om reklame og markedsføring.
DAF spiller en aktiv rolle i udviklingen af reklameindustrien i Danmark ved at fremme forskning, viden og uddannelse inden for reklamefeltet. Foreningen samarbejder ofte med andre organisationer i branchen, såsom reklame- & medie-bureauer, danske og internationale medier, tech-leverandører for at styrke samarbejdet og fremme reklamebranchens vækst.
I 1953 var DAF en af 7 stiftende medlemmer af World Federation of Advertisers (WFA). WFA er en international organisation, der repræsenterer annoncører og reklamebranchen på verdensplan. Vi er til stadighed et aktivt medlem, og samarbejder i stigende grad i internationale projekter, især sammen med de andre nordiske landes organisationer.
Billedtekst: WFA’s historie siden 1953, hvor Dansk Annoncørforening med 6 andre nationale foreninger skabte WFA (World Federation of Advertisers)
I løbet af årene har Dansk Annoncørforening udviklet sig for at imødekomme de skiftende behov og udfordringer, som annoncører står over for i den moderne digitale tidsalder. Foreningen fortsætter med at spille en vigtig rolle i at støtte og repræsentere annoncører i Danmark og bidrager til udviklingen af reklameindustrien i landet.
Dansk Annoncørforening tilbyder en række aktiviteter og tjenester til sine medlemmer, herunder kurser, konferencer og netværksmuligheder. Foreningen fungerer som den primære stemme for annoncørerne i offentlige debatter om reklame og markedsføringsspørgsmål. Det har vi nu gjort i over 75 år.
Blandt vores medlemmer er