I det skiftende landskab inden for digital markedsføring er Retail Media blevet en stærk kanal for annoncører i hele verden, der ønsker at nå forbrugere på et sent tidspunkt i deres købsrejse. Men den hurtige vækst inden for Retail Media giver adskillige udfordringer for annoncører, som søger at opnå positive afkast på deres investeringer. Og Danmark og de danske retailere er først lige begyndt på denne rejse. Bliv opdateret, meget klogere, og lær om dine muligheder.
Senior Vice President Digital Sales & Marketing
Matas
Marketing & Omnichannel Director
Kop & Kande
Digital Marketing Manager
7-Eleven
Retail Mediaekspert
Empathy Lab
Head of Trade Marketing
Perfetti van Melle Danmark
Head of Retail Media
Nemlig.com
Director, Digital Business Development
Ahlsell
Director
Omnicom Media Group
Head of Retail Media
Matas
Media & Sales Director
Boozt
CXO
babyjourney.se
Head of B2B
babyjourney.se
I det skiftende landskab inden for digital markedsføring er Retail Media (RM) blevet en stærk kanal for annoncører i hele verden, der ønsker at nå forbrugere på et sent tidspunkt i deres købsrejse. Men den hurtige vækst inden for Retail Media giver adskillige udfordringer for annoncører, som søger at opnå positive afkast på deres investeringer. Og Danmark og de danske retailere er først lige begyndt på denne rejse
Konferencen vil være fyldt med læring, inspiration og reflektion. Der vil blive tid og rum til at stille spørgsmål så de forskellige emner kan relateres direkte ind til din behov. Derudover får du følgende med:
Så kom og bliv inspireret til hvordan du kan skabe succes med RM i din virksomhed
For dig der vil forstå og udnytte Retail Media. Dagen er målrettet marketingprofessionelle, der ønsker at mestre brugen af Retail Media (RM) for at øge synlighed, engagement og salg. I en verden, hvor e-handel og detailhandlere spiller en stadig større rolle i forbrugerens købsrejse, er det afgørende at forstå, hvordan man effektivt udnytter annoncering på RM-platforme
12.00
12.25: Velkommen
ved ordstyrer Thomas Kragh, Dansk Annoncørforening & Carsten Rose Lundberg, Dansk Erhverv
Hvor langt er vi på det danske marked, hvad ses som de største udfordringer, købers versus sælgers perspektiv – hvad er der sket det sidste års tid …
Peter Loell, Omnicom Media Group
Director
Omnicom Media Group
12.45: Retail Media Panorama fra Europa over Nordamerika til AI land
Retail Media Panorama fra Europa over Nordamerika til AI land
Er stor del af det boomende retail media marked ligger i USA, som har nogle store fordele med det enorme reklameinventar de kan aktivere. Men på innovation og teknologi er Europa godt med blandt andet med sofistikerede omnichannel løsninger. Teknologi og datamodeller varierer fra retailer til retailer og fra marked til marked, og derfor er mulighederne for brug af AI mange.
I dette oplæg kigger vi på internationale markedssstrukturer i dag og på hvordan AI-drevet retail media kommer til at se ud i morgenRetail Media ekspert
Empathy Lab
13.15: Matas: strategien bag en RM-succes
Matas er den mest kendte af Retail Media successerne i Danmark, og har vundet utallige priser og anerkendelse. I dette oplæg vil Matas fortælle om baggrunden for den store succes, den strategiske position de søger ifht samarbejdspartnere og kunder, samt om de interne udfordringer der er med RM, og hvilke løsninger der har virket for Matas. Peter & Kathrine vil samtidig løfte sløret for deres seneste nye tiltag.
Oplæg fra Peter Hestbæk & Kathrine Rønhof Karstensen
Head of Retail Media
Matas
14.00: Nemlig.com med partner-cases
Head of Retail Media
Nemlig.com
14.30: 7-Eleven og Stimorol: Det gode samarbejde
Oplev, hvordan organisatorisk balance og evnen til at tage et skridt tilbage, styrker Retail Media-samarbejdet mellem brands og annoncører, så der skabes gensidige resultater.
Retail Media ansvarlig
7-Eleven
15.00: Boozt succesfulde Retail Media-rejse: Teknologi, data og performance i praksis
Boozt har opbygget en af Nordens førende Retail Media forretninger med en kombination af egenudviklet Retail Media teknologi, datadrevet kampagnehåndtering og et skarpt fokus på performance.
Boozt præsenterer hvordan virksomheden succesfuldt har egenudviklet avancerede Retail Media-systemer, og hvordan data og indsigter anvendes til at optimere brand partners kampagner. Rasmus Fermann, direktør for Retail Media hos Boozt, vil give et indblik i, hvordan Boozt bygger stærke partnerskaber, der driver vækst for både brands og forretningen. Oplægget vil give nye perspektiver og værktøjer til at maksimere Retail Media-strategier
Media & Sales Director
Boozt
15.30: Timing is Everything: Mastering Precision Marketing with Baby Journey
Head of B2B
Babyjourney.se
16.00 Panel-debat: “Hvordan udvikler vi Retail Media?”
Organisationen og den tekniske platform er essentielle for at komme i gang med Retail Media. I paneldebatten deler panelisterne deres erfaringer og sætter ord på de overvejelser, man skal gøre sig, samt de løsninger, de hver især er kommet frem til.
16.30 Tak for idag
Senior Vice President Digital Sales & Marketing
Matas
Marketing & Omnichannel Director
Kop & Kande
Director, Digital Business Development
Ahlsell