Loading Events

Retail Media Dagen 2025

I det skiftende landskab inden for digital markedsføring er Retail Media blevet en stærk kanal for annoncører i hele verden, der ønsker at nå forbrugere på et sent tidspunkt i deres købsrejse. Men den hurtige vækst inden for Retail Media giver  adskillige udfordringer for annoncører, som søger at opnå positive afkast på deres investeringer. Og Danmark og de danske retailere er først lige begyndt på denne rejse. Bliv opdateret, meget klogere, og lær om dine muligheder.

Dato: Torsdag 13. marts
Lokation: CodeNode, Gdanskgade 2, 2150 København

Peter Hestbæk

Senior Vice President Digital Sales & Marketing
Matas

Marlene Maarbjerg

Marketing & Omnichannel Director
Kop & Kande

Claus Winter Olsen

Digital Marketing Manager
7-Eleven

Anders Hjorth

Retail Mediaekspert
Empathy Lab

Maria Ingerslev Sørensen

Head of Trade Marketing
Perfetti van Melle Danmark

Tom Bang

Head of Retail Media
Nemlig.com

Søren Borg

Director, Digital Business Development
Ahlsell

Peter Loell

Director
Omnicom Media Group

kathrinekarstensen

Kathrine Rønhof Karstensen

Head of Retail Media
Matas

rasmusfreman

Rasmus Ferman

Media & Sales Director
Boozt

elinBJ

Ellen Wilin

CXO
babyjourney.se

VeronicaBJ

Veronica Ericsson Lakso

Head of B2B
babyjourney.se

BAGGRUND: Retail Media er i vækst - med store muligheder for danske virksomheders markedsføring

I det skiftende landskab inden for digital markedsføring er Retail Media (RM) blevet en stærk kanal for annoncører i hele verden, der ønsker at nå forbrugere på et sent tidspunkt i deres købsrejse. Men den hurtige vækst inden for Retail Media giver  adskillige udfordringer for annoncører, som søger at opnå positive afkast på deres investeringer. Og Danmark og de danske retailere er først lige begyndt på denne rejse

HVAD FÅR DU MED HJEM?

Konferencen vil være fyldt med læring, inspiration og reflektion. Der vil blive tid og rum til at stille spørgsmål så de forskellige emner kan relateres direkte ind til din behov. Derudover får du følgende med:

  • Hvordan lærer du at bruge Retail media i din markedsføring?
  • Inspiration fra de allerbedste fra marketing-branchen – Danmark og globalt
  • Hvordan kan man med enkle midler skabe de resultater der før tog lang tid?
  • Hvordan kan vi teste RM i en travl hverdag? Do´s and Don´t´s med RM
  • Hjælp til en RM-strategi


Så kom og bliv inspireret til hvordan du kan skabe succes med RM i din virksomhed

HVEM ER I MÅLGRUPPEN?

For dig der vil forstå og udnytte Retail Media. Dagen er målrettet marketingprofessionelle, der ønsker at mestre brugen af Retail Media (RM) for at øge synlighed, engagement og salg. I en verden, hvor e-handel og detailhandlere spiller en stadig større rolle i forbrugerens købsrejse, er det afgørende at forstå, hvordan man effektivt udnytter annoncering på RM-platforme

PROGRAM

12.00

Registrering, kaffe, vand & netværk
 

12.25: Velkommen

ved ordstyrer Thomas Kragh, Dansk Annoncørforening & Carsten Rose Lundberg, Dansk Erhverv

12.30: Status på Retail Media i Danmark

Hvor langt er vi på det danske marked, hvad ses som de største udfordringer, købers versus sælgers perspektiv – hvad er der sket det sidste års tid …
Peter Loell, Omnicom Media Group

Peter Loell

Director
Omnicom Media Group

12.45: Retail Media Panorama fra Europa over Nordamerika til AI land

Retail Media Panorama fra Europa over Nordamerika til AI land

Er stor del af det boomende retail media marked ligger i USA, som har nogle store fordele med det enorme reklameinventar de kan aktivere. Men på innovation og teknologi er Europa godt med blandt andet med sofistikerede omnichannel løsninger. Teknologi og datamodeller varierer fra retailer til retailer og fra marked til marked, og derfor er mulighederne for brug af AI mange.

I dette oplæg kigger vi på internationale markedssstrukturer i dag og på hvordan AI-drevet retail media kommer til at se ud i morgen

Anders Hjorth

Retail Media ekspert
Empathy Lab

13.15: Matas: strategien bag en RM-succes

Matas er den mest kendte af Retail Media successerne i Danmark, og har vundet utallige priser og anerkendelse. I dette oplæg vil Matas fortælle om baggrunden for den store succes, den strategiske position de søger ifht samarbejdspartnere og kunder, samt om de interne udfordringer der er med RM, og hvilke løsninger der har virket for Matas. Peter & Kathrine vil samtidig løfte sløret for deres seneste nye tiltag.

Oplæg fra Peter Hestbæk & Kathrine Rønhof Karstensen

13.45 Kaffe-pause & netværk

Kathrine Rønhof Karstensen

Head of Retail Media
Matas

14.00: Nemlig.com med partner-cases

Strategien bag, og to gode cases på samarbejde mellem retailers og annoncører med salg i – og en udvidelse af produkt-paletten
Nemlig har igennem de sidste 2 år arbejdet intenst på at udvikle deres RM, og begynder at vise flotte resultater. Tom vil tage os ind i maskinrummet, og gennemgå både udfordringer og de gode resultater der er opnået med nye partnere.

Tom Bang

Head of Retail Media
Nemlig.com

14.30: 7-Eleven og Stimorol: Det gode samarbejde

Oplev, hvordan organisatorisk balance og evnen til at tage et skridt tilbage, styrker Retail Media-samarbejdet mellem brands og annoncører, så der skabes gensidige resultater.

 

Claus Winther Olsen

Retail Media ansvarlig
7-Eleven

15.00: Boozt succesfulde Retail Media-rejse: Teknologi, data og performance i praksis

Boozt har opbygget en af Nordens førende Retail Media forretninger med en  kombination af egenudviklet Retail Media teknologi, datadrevet kampagnehåndtering og et skarpt fokus på performance.
Boozt præsenterer hvordan virksomheden succesfuldt har egenudviklet avancerede Retail Media-systemer, og hvordan data og indsigter anvendes til at optimere brand partners kampagner. Rasmus Fermann, direktør for Retail Media hos Boozt, vil give et indblik i, hvordan Boozt bygger stærke partnerskaber, der driver vækst for både brands og forretningen. Oplægget vil give nye perspektiver og værktøjer til at maksimere Retail Media-strategier

Rasmus Ferman

Media & Sales Director
Boozt

15.30: Timing is Everything: Mastering Precision Marketing with Baby Journey

Baby Journey is Scandinavia’s fastest-growing pregnancy and baby app, onboarding thousands of expectant parents each month. With users spending significant time on the platform, the app has become a highly valuable marketing channel for brands targeting this unique audience.
In this talk, we will demonstrate how we help brands effectively reach expecting and new families by leveraging niche communication and contextual relevance. By capturing the dynamic changes that occur and evolve during the pregnancy journey, we ensure that each brand delivers the right message at precisely the right moment. The result? Exceptionally high engagement with the audience in a secure, credible environment that outperforms broad approaches and giants like Meta and Google.

Ellen Wilin, CXO & Veronica Ericsson Lakso, Head of B2B

Veronica Ericsson Lakso

Head of B2B
Babyjourney.se

16.00 Panel-debat: “Hvordan udvikler vi Retail Media?”

Organisationen og den tekniske platform er essentielle for at komme i gang med Retail Media. I paneldebatten deler panelisterne deres erfaringer og sætter ord på de overvejelser, man skal gøre sig, samt de løsninger, de hver især er kommet frem til.

  • Carsten Rose Lundberg, Dansk Erhverv (ordstyrer)
  • Peter Hestbæk, Matas
  • Malene Maarbjerg Rasmussen, Kop & Kande
  • Søren Borg, Director Digital Business Development, Ahlsell

 

16.30 Tak for idag

Peter Hestbæk

Senior Vice President Digital Sales & Marketing
Matas

Marlene Maarbjerg

Marketing & Omnichannel Director
Kop & Kande

Søren Borg

Director, Digital Business Development
Ahlsell

Retail Media Dagen 2025

Dato: Torsdag 13. marts
Lokation: CodeNode, Gdanskgade 2, 2150 København
Pris: 1.995 kr. (ex. moms)
Medlemmer af Dansk Erhverv eller Dansk Annoncørforening: 1000,- kr rabat

Tickets

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
Tickets are no longer available

ELLER MED FAKTURA (+100 kr)