For dig der vil forstå og udnytte Retail Media
Masterclass’en er en specialiseret uddannelse målrettet marketingprofessionelle, der ønsker at mestre brugen af retail media for at øge synlighed, engagement og salg. I en verden, hvor e-handel og detailhandlere spiller en stadig større rolle i forbrugerens købsrejse, er det afgørende at forstå, hvordan man effektivt udnytter retail media-platforme.
Denne masterclass giver dig indsigt i, hvordan du kan skabe og optimere kampagner på tværs af detailkanaler, anvende data fra retail media-netværk og måle effekten for at maksimere ROI. Gennem praktiske cases, ekspertoplæg og hands-on øvelser vil du lære at navigere i de komplekse retail media-landskaber og tage kontrol over din strategi.
Det lærer du:
– Forståelse af retail media-økosystemet og dets indvirkning på forbrugeradfærd
– Strategier til at planlægge, implementere og optimere retail media-kampagner
– Værktøjer til at analysere performance og tage datadrevne beslutninger
– Evnen til at udnytte retail media til at drive salg, brand awareness og kundeloyalitet.
Målgruppe:
Masterclass’en henvender sig til marketingledere, digitale strateger, medieplanlæggere, og andre professionelle, der ønsker at tage deres markedsføring til næste niveau med en analytisk og kontrolleret tilgang til Retail Media. Uddannelsen er primært udviklet til annoncører, men kan også med fordel
Dit erfaringsniveau er ikke afgørende, men du skal være drevet af ønsket om at udvikle virksomhedens muligheder indenfor Retail media – både strategisk, taktisk og operationelt. Undervisningen er tilpasset erfaringsniveau og branchesammensætning på det enkelte hold, og afvikles som en blanding mellem teori, praksis, simuleringer, cases og øvelser.
Indholdet:
– Introduktion, læringsmål og RM-strategi; set fra både retailer og annoncør
– Grundliggende: hvad er RM? Markedet i Danmark
– RM fra Retailer – udfordringer og muligheder. Hvordan bygger man en retail media annonce forretning.
– RM set fra Annoncør – udfordringer og muligheder. Hvordan vurderer man om man skal købe retail media.
– Case; Q&A til RM-virksomheder i Danmark; feks. Matas, Nemlig.com, Boozt
– Teknologi & data; Platforme, teknologier, CDP, 1. parts data-strategier/cases
– Effekt, rapportering og effektmåling
– Hvad skal vi forvente i 2025? Internationale markeder & cases
– Next step – RM planen (bordet rundt + Q&A): Thomas & Peter
Oplægsholdere:
– Thomas Kragh, Direktør, Dansk Annoncørforening
– Peter Loell, Director, OMD
– Anders Hjort, Retail Media Ekspert, EPAM