August 28
@
09:00
–
11:00
Markedsføringsret – hvad er reglerne ifht. AI, GDPR, Influencer marketing
- Forklaring om grundlæggende forhold; God skik, lovgivningen i EU/Danmark, Forbrugerombudsmanden, Datatilsynet, annoncør- og reklamebranchen,
- Hvordan man som virksomhed skal sikre sig, at man lever op til markedsføringsreglerne.
- Fokus på GDPR og databeskyttelsesloven − hvilke regler skal man være særligt opmærksom på i forbindelse med markedsføring? Herunder gennemsigtighed, formåls- og opbevaringsbegrænsning, det mest hensigtsmæssige retsgrundlag mv.
- GDPR-samtykke vs. direct marketing permission − hvad er forskellen, og er der overlap? Kan samtykket fortabes, udløbe eller miste gyldighed?
- Markedsføring ved brug af sociale medier og digitale platforme
- Brug af personoplysninger til profilering, segmentering og målrettet markedsføring
- Reglerne for brug af cookies, herunder de gældende krav og status på de forventede nye regler i E-privacy forordningen
- Opdatering på nyeste praksis
Free