Loading Events

Effektiv Markedsføring

Hvordan får du den bedste effekt – og med kontrol. God markedsføring beror ikke på held! Lær fra de bedste og få værktøjer med hjem, så du kan forbedre din markedsføring, og opnå større effekt.

Dato: Tirsdag 4. februar, 13.00 - 16.30
Lokation: CodeNode, Gdanskgade 2, 2150 København

Camilla Gregers

McDonalds
Vinder af årets Rambuk - Danmarks mest effektive kampagne

Jakob Lykke

IKEA
Bag om kampagnen: IKEA indretter København

Adrian Kaule

Nemlig.com
Mere effekt med AI!

Anders Elling Rasmussen

Semler Group
Marketing Optimization hos Volkswagen, Audi, CUPRA, SEAT & Skoda

Guide - ansvarligt og effektiv markedsføring

Din digitale indkøbs-strategi
Et værktøj fra Dansk Annoncørforening, danske nyhedsmedier & mediebureauer til øget kontrol

Mads Emil Lidegaard

DR Analyse
Hvor er kunderne og brugerne

BAGGRUND: Effektiv Markedsføring beror ikke på held!

Effektiv markedsføring skabes af målrettede, målbare og meningsfulde markedsføringsaktiviteter, der både øger virksomhedens synlighed og understøtter dens forretningsmål. Essensen af effektiv markedsføring ligger i balancen mellem kreativitet og analyse, der sikrer maksimalt afkast på marketinginvesteringerne.Det giver vi eksempler på idag – og du får både cases, læring og værktøjer med hjem

Vi kommer bla. ind på:

  • Data-drevet beslutningstagning, hvor den effektive markedsføring bygger på dyb forståelse af målgruppens behov og adfærd, hvilket kræver anvendelse af dataanalyse og avanceret teknologi. Dette omfatter segmentering, personalisering og optimering baseret på faktuelle indsigter.
  • Tydelige effekt-mål og KPI’er. Vi giver med cases, indblik i hvad kampagnerne eller strategien skal opnå. Dette kan være at øge brandbevidstheden, skabe leads, styrke kundeloyalitet eller noget helt fjerde. Effektiv markedsføring involverer løbende måling af KPI’er for at sikre, at aktiviteterne er på rette spor.
  • Optimal kanaludnyttelse. Vi giver deltagerne en forståelse for, hvilke kanaler der bedst når og engagerer målgruppen. Effektiv markedsføring omfatter både traditionelle og digitale kanaler og en fleksibel, omnichannel-tilgang, der sikrer konsistens og relevans på tværs af alle kontaktpunkter.
  • Kreativ storytelling og værdiskabende indhold, som feks. historier og indhold, der skaber en autentisk forbindelse til kunderne, er afgørende. Det handler om at engagere gennem værdifuldt og underholdende indhold, der taler til kundens behov og værdier – og som skiller sig ud i mængden.
  • Effektmåling, men effektiv markedsføring er aldrig statisk. Ved hjælp af løbende måling og optimering kan marketingteams hurtigt tilpasse sig og forbedre performance, hvilket giver en dynamisk tilgang til at opnå endnu bedre resultater.
  • ROI og budgetoptimering. Hvordan kan du dokumentere, hvor stor værdi markedsføringen tilfører virksomheden, er en central del af effektiv markedsføring. Dette kræver en skarp fokus på ROI og løbende evaluering af, hvordan ressourcerne allokeres mest optimalt.

 

Effektiv markedsføring kræver en strategisk tilgang, der binder markedsføring tæt sammen med forretningens mål og værdi. Dette gør markedsføring til en essentiel drivkraft for vækst, kundeloyalitet og konkurrencefordel.

HVAD FÅR DU MED HJEM?

Konferencen vil være fyldt med læring, inspiration og reflektion. Der vil blive tid og rum til at stille spørgsmål så de forskellige emner kan relateres direkte ind til din behov. Derudover får du følgende med:

  • Hvordan lærer du at bruge nye metoder og værktøjer
  • Inspiration fra de allerbedste fra marketing-branchen
  • Hvad betyder AI i marketing? Kan man med enkle midler skabe de resultater der før tog lang tid?
  • Do´s and Don´t´s og værktøjer og hjælp til en bedre marketing-strategi

Og ikke mindst præsenteres den nye “Guide” til effektiv og kontrolleret markedsføring, som er udviklet med de danske nyhedsmedier og mediebureauer!

Så kom og bliv inspireret til hvordan du kan skabe succesfuld markedsføring for din virksomhed

HVEM ER I MÅLGRUPPEN?

For dig der vil forstå og udvikle bedre markdsføring. Dagen er målrettet marketingprofessionelle, der ønsker at blive bedre, drive mere effekt, øge synlighed, engagement og salg. I en verden, hvor forskellen på god og dårlig markedsføring spiller en stadig større rolle, er det afgørende at forstå, hvordan man effektivt udvikler god markedsføring

PROGRAM

12.30 – 13.00

Registrering, kaffe, vand & netværk

13.00: Velkommen ved ordstyrer Thomas Kragh

13.10 – 13.45: Mads Emil Sejrbo Lidegaard, Danmarks Radio

DR’s årlige analyse “Medieudviklingen” er Danmarks mest omfattende og gentagne analyse af danskernes medieforbrug. Mads Emil præsenterer dugfriske tal fra den netop lancerede analyse …

Mads Emil Sejrbo Lidegaard

Danmarks Radio
Analysechef

13.45 – 14.15: Camilla Gregers, McDonalds

Hvordan udvikler man den bedste kampagne? Camilla stod bag vinderen af årets Rambuk 2024, og giver et indblik i kampagn-styring, effekt-måling og de værktøjer der driver en god kampagne-udvikling hos McDonalds.

Camilla Gregers

McDonald's (Food Folk)
Director, Nordic Menu & Innovation 🍔

Pause & netværk

14.30 – 15.00 AI hos Nemlig.com

Nemlig.com er en af de danske virksomheder der er gået længst med bruge af
GenAI i markedsføringen. Det gælder feks i udviklingen af de kreative
kampagner. Adrian har stået i spidsen for dette arbejde, og fortæller om de
ting der er gået godt, og de ting der ikke er lykkedes endnu.
Adrian er en forrygende storyteller, som gladelig deler ud af sin viden, så
hav et par spørgsmål parat!

Adrian Kaule

Nemlig.com
Head of Sales, Marketing, Product & UX

15.00 – 15.30: Bag om kampagnen: IKEA indretter København

I forbindelse med åbningen af IKEAs nye varehus ved Dybølsbro i København, havde IKEA Danmark brug for at skabe kendskab til dette på mange måder nye varehus. En marketingkampagne skulle i vanlig ”IKEA tone of voice” kommunikere IKEAs nye tilstedeværelse, i et ”sprog” baseret på indsigter, der er relevante for de mange københavnere. OOH og DOOH var bærende elementer i åbningskampagnen, og IKEA formåede virkelig at udnytte mediets præmis på en måde, der aldrig er set før. I stedet for at blive begrænset af de individuelle specs og størrelser på diverse formater, så IKEA muligheden for at gøre præcis, hvad de gør bedst – nemlig at udnytte hver eneste kvadratmeter.

Jakob fortæller historien bag kampagnen

Jakob Lykke

IKEA
Country Marketing Communication Manager

15.30 – 16.00: Data og Marketing Automation hos Semler group

Når du igennem flere år har udviklet en data-strategi, implementeret nye systemer, brugt og tilpasset KPI-dashboards, vedligeholdt dine måkgrupper & segmenter, vedligeholdt dine (delvist auto-genereret) nyhedsbreve, løbende fokus på effekt-opfølgning, intern kompetence-udvikling og ja, håndteret data og markedsføring på tværs af flere brands, så får du en ret solid erfaring med hvad der giver effekt – og hvordan du får kontrol med din “marketing-maskine”.
Oplev, hvordan Semler Mobility Import optimerer markedsføringskampagner gennem kreativitet og teknologi. Få indsigt i branding, effekt og performance, og lær at anvende data til at forbedre kundeoplevelsen og øge konverteringer. Anders giver et par tips og tricks …

Anders Elling Rasmussen

Semler Group
Marketing Optimization Lead x Semler Mobility Import (Volkswagen, Audi, CUPRA, SEAT & Skoda)

16.00 – 16.30: Panel-debat: hvordan får vi både effekt og kontrol med markedsføringen

Dansk Annoncørforening har sammen med en række danske medier & medie-bureauer udviklet en “Guide”, som kan hjælpe virksomheder i jagten på bedre effekt m kontrol- med kontrol! Den præsenteres og udleveres gratis til alle medlemmer. Herefter tager vi en debat om de mange og svære faldgruber der er for markedsføringen. Deltagere er:

  • Christine Liv Nielsen, Direktør, Trusted Web
  • Jakob Lykke, IKEA
  • Morten Sandbæk,IAS
  • Adrian Kaule, Nemlig.com
  • Camilla Gregers, McDonalds

Bedre effekt - med kontrol!

Dansk Annoncørforening
Et værktøj til bedre effekt - med kontrol!

16.30 Afrunding & tak for idag

Effektiv Markedsføring

Dato: Tirsdag 4. februar, 13.00 - 16.30
Lokation: CodeNode, Gdanskgade 2, 2150 københavn N
Pris: 995 kr. (ex. moms)

Tickets

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
Medlem
For medlemmer af Dansk Annoncørforening
kr0,00
23 available
Ikke medlem
Deltager, som IKKE er medlem af Dansk Annoncørforening
kr995,00
42 available