Loading Events

Effekt og kontrol i markedsføringen

Hvordan opnår du effekt i din markedsføring? Hvad er effekt? Hvordan opnår du balance imellem strategisk og taktisk markedsføring? Hvilke kompetencer er vigtige?

Onsdag 25. September, 13.00 - 16.30
CodeNode, Gdanskgade 2, 2150 København

Jonas
Reimar

Telmore
Telmore's nye personlige univers

Brian
Kjærulff

Telmore
Personalisering med AI

Kristoffer Salomon

FCK
Datadrevet og personlig markedsføring

Branding med kontrol og effekt

Dansk Annoncørforening
Ny Brand Safety-test, guide og internationalt netværk

Anne Mette Koch

DanBolig
Hvordan opnås effekt med høj synlighed

BAGGRUND: MARKETING SKAL SKABE EFFEKT - MEN IKKE UDEN KONTROL

Verden ændrer sig hurtigt, og marketingverdenen er ingen undtagelse. Med teknologiske fremskridt, ændret forbrugeradfærd og nye platforme er det afgørende at forstå, hvad der kræves af marketing i 2024 og 2025. Denne konference vil give indsigt i de vigtigste tendenser og strategier, der vil forme fremtidens marketing, og hjælpe dig med at forberede din virksomhed til succes. Denne dag indeholder både oplæg fra de største annoncører, nye analyser og hjælp til proffesionelle markedsførerer.

Skal du have mere effekt ud af din markedsføring er dette den rigtige konference at gå til!

HVAD FÅR DU MED HJEM?

Du vil høre om nye strategier og teknologier til at måle og optimere markedsføringseffektivitet. Lær, hvordan virksomheder kan anvende avancerede dataanalyser, AI, og machine learning til at forbedre kampagnepræstationer og ROI. Konferencen samler førende eksperter, der deler indsigt i de bedste metoder til kontrol af markedsføringsindsatser og sikring af maksimal effekt.

Deltagerne vil få praktiske værktøjer og strategier til at optimere deres marketingbudgetter og sikre bedre resultater. Gå ikke glip af muligheden for at netværke og lære af de bedste i branchen!

HVEM ER I MÅLGRUPPEN?

Du er ansat i en større organisation, med ansvar for markedsføring og er interesseret i at forbedre jeres effekt.

Du er derfor meget interesseret i mulighederne og udfordringerne med at udvikle den markedsføring der både skaber effekt – og giver dig kontrol. Kontrol ifht omkostninger, Brand Safety og målgrupper.

Konferencen henvender sig til marketingprofessionelle, virksomhedsledere, analytikere, digitale strateger og kommunikationschefer, der ønsker at optimere deres markedsføringsindsatser. Den er ideel for dem, der arbejder med marketinganalyse, kampagneplanlægning og budgetstyring, samt dem, der er ansvarlige for at drive vækst og resultater gennem data-drevne beslutninger. Konferencen er også relevant for bureauer og konsulenter, der søger at opdatere deres viden om de nyeste værktøjer og teknologier til at måle og kontrollere markedsføringseffektivitet.

TILMELDING
Gratis for medlemmer - og 995,- kr for ikke-medlemmer

Tickets

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
Tickets are no longer available

PROGRAM

12.30 – 13.00

Registrering, kaffe, vand & netværk

13.00: Velkommen ved ordstyrer Thomas Kragh

13.10 – 13.40: DanBolig’s årelange succes

DanBolig skiller sig klart ud med evne til at inspirere, forskellige indgange og et skarpere site digitalt end sine ejendomsmægler-konkurrenter, viser Q-Faktor-analyse. Det har været et årelangt fokus, og de løfter her sløret for de seneste resultater.

Anne Mette Koch (DanBolig), Martin Jensen (Nexta) og Ditte Nørgaard Haarh (Mindworking) præsenterer et nyt projekt, der skal løfte effekten af markedsføringen yderligere: “Hvordan kombineres marketing effekt med høj synlighed på digitale platforme i lokalområdet for boligmæglere i hele Danmark”

Anne Mette Koch

Kommerciel chef
DanBolig

13.40 – 14.30: Telmore’s nye personlige univers

Telmore skifter væk fra at optimere oplevelser for publikum til at give hver person, hvad de ønsker. Kunder ser mere relevante tilbud, der opmuntrer dem til at tilføje tjenester eller endda skifte fra konkurrenter. Jonas Reimar & Brian Egerup Kjærulff fortæller om de konkrete resultater:

  • 21 % digital salgsvækst med 25 % stigning i krydssalg til eksisterende kunder
  • 11 % stigning i salget fra personlige tilbud rangeret ved hjælp af kunstig intelligens
  • Forbedret effektivitet i betalte medier med en stigning på 19,5 % i kundematches på Facebook
  • Øget salg med op til 11 % købsrate med udløste e-mail-kampagner

Jonas Reimer

Head of Customer Base Management
Telmore

Pause & netværk

15.00 – 15.45: Datadrevet og personlig markedsføring i FCK

FCK øgede merchandising-omsætningen med 75 % ved hjælp af datadrevet markedsføring og opnåede 63 % mere salg på abonnementer fra personlig målretning.

Kristoffer Restofte Salomon

Email Marketing Specialist
F.C. København

15.45 – 16.00: Programmatic Marketing – en guide til bedre effekt og kontrol

Programmatisk markedsføring er en marketing-kanal med en del udfordringer, som de største brands i verden har måtte sande. Således har både LEGO, Novo, Det Amerikanske forsvar og en lang række internationale virksomheder måtte sande, at de i programmatisk markedsføring bla havde støttet iranske, nazistiske, russiske hjemmesider, og sider med porno, vold og højre-radikalt indhold. De seneste AI-tiltag på marketing-platformene, betyder samtidig samtidig mindre kontrol og mere risiko.

Samtidig kan man blive så forsigtig, at man risikerer at straffe de alm. danske nyheds-sites (tv2.dk, pol.dk, b.dk mfl.). Der er derfor god grund til at ansvarlige annoncører passer grundigt på.

Dansk Annoncørforening har derfor samlet de klogeste hoveder i Danmark i en arbejdsgruppe, som giver en status på arbejdet:

  • en test af Brand Safety i programmatisk indkøb
  • en guide til ansvarlig og kontrolleret programmatisk indkøb i Danmark
  • et internationalt samarbejde om “Brand Safety”

En arbejdsgruppe

De klogeste programmatic-nørder i Danmark
Dansk Annoncøforening

16.00 – 16.30: Panel-debat

Hvordan opnår danske annoncører bedre effekt og kontrol i den digitale markedsføring

  • Peter Loell, Director, OMD
  • Anders Palsgaard, Head of Ad-Tech, Orchestra
  • Thomas Lue Lutzen, Director, Ad Sales & Tech at Ekstra Bladet, Bold & Holdet
  • Jonas Reimar, Telmore
  • Anne Mette Koch, DanBolig

Ordstyrer: Thomas Kragh

Direktør
Dansk Annoncørforening

16.30 Afrunding & tak for idag