Netværks-grupper

Vi tilbyder flere forskellige netværk, hvor du kan mødes i et fortroligt rum med ligesindede, der arbejder med et emne indenfor marketing Der er både tid til at blive inspireret af højt kvalificerede oplægsholdere, dele og få erfaringer fra de andre deltagere, og udvide dit netværk.

Alle deltager også gratis til vores seminarer & konferencer – se den aktuelle liste her

Note: Deltagelsen er gratis for medlemmer af Dansk Annoncørforening – ikke-medlemmer kan tilmelde sig nedenfor.

Retail Media Forum

Er du enten retailer eller annoncør, der vil være med til at udvikle Retail Media i Danmark, så er dette gruppen for dig.

Netværksgruppen afholdes sammen med Dansk Erhverv, og er startet i 2023. den har 30-35 aktive medlemmer, og ca. 6 møder om året. Vi arbejder med forskellige emner, og deler nyheder, viden om Retail Media. Du skal ikke være ekspert for at deltage, men det er rigtig god måde at få talt med ligesindede om de udfordringer og muligheder, som Retail Media kan give.

ESG & ansvarlig markedsføring

For alle der arbejder med markedsføring, og som gerne vil udvikle de muligheder, det giver for de enkelte brands/virksomheder. Vi vil desuden løbende blive opdateret på lovgivningen, og nye krav til ESG-rapporteringen. Vi kommer bla. rundt om:

  • Hvordan kan udvikle et etisk regelset for sin markedsføring
  • Hvad kan man ændre og tilpasse i den digitale markedsføring?
  • Hvordan tester man sit CO2-forbrug?
  • Hvordan kan man sikre sig imod at støtte ulovligt og skadeligt indhold på SoMe?
  • Hvad er erfaringerne med GreenWashing og grønne budskaber?
  • Hvad siger lovgivningen? Hvor langt er vi med ESG?

Medie-strategi & effekt

her handler det om bla. om hvordan du får mere for pengene i dit medieindkøb, hvordan vi kan få bedre TV-aftaler, hvordan fungerer samarbejdet med medie-bureauet mm Temaer i 2025 er:

  • Modelling, MMM, KPI og andre effekt-målemetoder
  • Samarbejdet med mediebureauer – herunder de forskellige bureauers forretningsmodeller
  • Insourcing af arbejdsopgaver – contra arbejdet med freelancere og bureauer
  • TV-aftaler, og effekt ved TV
  • Effekt-måling, herunder attention CPM

Gruppen vil besøge hinanden, og tage udgangspunkt i en case-præsntation fra de deltagende virksomheder

 

CRM & Marketing Automation

har fokus på CRM-strategi, Kunderejser, Personalisering og Segmentering, overblik over Marketing Automation og Customer Data Platforme,  Målopfølgning og Læring & Organisation og Drift.
De temaer vi vil fokusere på er:

  • Better design, better business. Designet i dine mails, dine push beskeder, eller endda dine sms’er bliver set og vurderet af kunder hver eneste dag.
  • Inbound and Outbound. I mange virksomheder arbejder marketing og CRM teams på tværs af kanaler ikke sammen. Årsagerne er mange og det kan både handle om forskellig ledelse, forskellige teknologier og forskellige KPI’er.
  • Consent/permissions – basis for CRM. Det har aldrig været vigtigtere at have styr på permissions fra jeres kunder i en CRM kontekst.
  • AI – gamechanger eller supplement? vi udforsker, hvordan AI-teknologier revolutionerer markedsføringslandskabet ved at levere avancerede løsninger inden for segmentering, content, kreativer og CRM helt generelt.

AI i marketing

For alle der gerne vil være dygtigere med at bruge AI. Der følger gratis eLearning med. De temaer vi vil fokusere på er:

  • ChatGPT & andre GenAI-værktøjer
  • Marketing & AI i samarbejde med salg, digital og IT
  • Værktøj, metoder, processer der løfter kreativititeten og  effektiviteten i marketing-teams
  • Marketing på de store platforme, herunder AI’s betydning: Meta, Google, LinkedIn, TikTok, Snap mm
  • Samarbejdet med bureaer og freelancere
  • UX, CX og AI – hvordan optimerer du kundeoplevelsen

 

B2B markedsføring

For alle der arbejder med B2B. De temaer vi vil fokusere på er:

  • B2B Content Marketing strategier
  • Optimeret b2b-marketing-proces; inkl. brand building, channel optimization, leadscoring, ABM mm
  • Kundeoplevelser & kunderejser, marketing automation, CRM, AI og marketing
  • Optimeret marketing omkring fysiske events, konferencer, seminarer mm
  • Samarbejdet med salg, IT og forretningen – herunder hvordan deltager Marketing i nye AI-projekter
  • KPI, dashboards, business intelligence og marketing-effekt

Programmatisk Markedsføring

… her er det lidt teknisk og nørdet, men er du ansvarlig for jeres Programmatic/Paid-indkøb, så er du i målgruppen for dette netværk”

Vi arbejder bla med test af Brand Safety filtre fra Double Verify, IAS & en “Programmatic Buyers Guide” som udkommer i 2025 i 1. version- læs mere her

Sociale Medier

Gruppen starter i 2025, og har fokus på arbejdet med markedsføring på Sociale Medier:

  • Platforms-strategier: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok
  • Content Marketing og Strategisk Indholdsplanlægning – udvikling af en sammenhængende content strategi baseret på målgruppeanalyse og platformens bedste praksis.
  • Community Management og Kundeservice. Bedste praksis for at opbygge og pleje et online community.
  • Annoncering og Paid Social. Optimering af annoncebudgetter og målretning for at opnå bedre ROI (Return on Investment).A/B-testning af annoncer, målgrupper og budstrategier.
  • Influencer Marketing og Partnerskaber. Opsætning og styring af influencer-kampagner og partnerskaber.
  • Social Media Analytics og Performance Measurement. Tracking, KPI’er (engagement, rækkevidde, konverteringer osv. Anvendelse af sociale medieanalyseværktøjer og dashboards til at analysere data og identificere trends.
  • Trends og Innovation. Hvad er de fremtidige udviklinger inden for social media marketing, såsom live-video, AR-filtre, voice-aktiveret interaktion osv.
  • Lovgivning og Etik i Social Media Marketing

TILMELDING TIL NETVÆRKSGRUPPE

PRIS: 9.990,- KR (EX. MOMS) PR. ÅR
GRATIS FOR MEDLEMMER AF DANSK ANNONCØRFORENING

Netværksgrupperne har eksisteret siden 2020, og har tidligere haft oplæg fra

Natasha Friis Saxberg, CEO, IT-branche-foreningen, og key note speaker

Natasha Friis Saxberg

CEO
IT-branche-foreningen og key note speaker

Tim Frank Andersen er CEO i Liveshopper, internet-pioner, og key note speaker

Tim Frank Andersen

CEO, Liveshopper
Internet-pioner og
key note speaker!

Niels Lunde er en dansk journalist, erhvervskommentator og chefredaktør.

Niels Lunde

Chefredaktør
Dansk journalist, erhvervskommentator og chefredaktør

Anne Skare Nielsen er måske verdens første fremtidsforsker,

Anne Skare Nielsen

Fremtidsforsker
Er måske verdens første fremtidsforsker.

Thomas Madsen-Mygdal, er en dansk internet-iværksætter, og nu CEO hos 23

Thomas Madsen-Mygdal

CEO
Dansk internet-iværksætter, og nu CEO hos 23

Malin Marker Persson, CTO, om AI, robotter & digital transformation

Malin Marker Persson

CTO
Ekspert indenfor AI, robotter & digital transformation

Anders Blauenfeldt, ekspert i udvikling af digitale medier fra bla. TDC, TV2, Mofibo

Anders Blauenfeldt

Digitale medier
Ekspert i udvikling af digitale medier fra bla. TDC, TV2, Mofibo

Jakob Weinreich, CMO, Tv2, Årets CMO, og award-vinder i markedsføring

Jakob Weinreich

CMO
Hos Tv2, Årets CMO, og award-vinder i markedsføring

Søren Gøtterup-Tang, ekspert i chat-dialog & systemer. CEO i WePly

Søren Gøtterup-Tang

CEO
Ekspert i chat-dialog & systemer
CEO i WePly

ekspert i agile teams, OKR & agile teams, COO i VISMA

Troels Skjelboe

COO
Ekspert i agile teams, OKR & agile teams, COO i VISMA

Morten Viktor

Direktør
Direktør i Coop, med ansvar for digital udvikling

Peter Svarre, ekspert, forfatter, medlem af flere nationale råd

Peter Svarre

Forfatter
Ekspert, forfatter og medlem af flere nationale råd

TIDLIGERE NETVÆRKSMØDER

TemaStrategier i en turbulent tid – frokost på Nimb v. Tivoli m. Niels Lunde (11-14). .

Vært: Adobe som inviterede netværket til en frokost på Nimb v. Tivoli. Niels Lunde deltog, gav et oplæg og vi diskuterede udfordringer og muligheder, set fra en virksomheds-strategisk vinkel. Dette møde afholdes ca. 5 gange årligt med nye gæste-talere

Tema: Video som værktøj – mødet afholdes med middag hos Twentythree.

Vært: Thomas Madsen-Mygdahl giver et perspektiv på hvordan effektivt brug af video kan løfte kundedialogen. Mødet gav også en rundtur hos TwentyThree’s forskellige video-eksperter.

TemaDigital transformation – mødet afholdes hos Spies.

Vært: Rasmus Panduro, Spies giver et indblik i 30 års arbejde med at digitalisere markedsføringen, en virksomhed og en hel branche: “Case: 30 år i rejsebranchen

Tema: “Adfærdsdesign” – mødet holdes hos TDC/YouSee.

Vært: Martin Bjerg, TDC/YouSee giver et indblik i arbejdet med adfærdsdesign i en kommerciel kontekst. Vi kommer også forbi agile teams og omnichannel marketing/automation.

Tema: Digitale medier

Anders Blauenfeldt: “Big Tech og de mange dilemmaer”Et lokomotiv kan man blive trukket frem af – men det kan også tromle afsted og køre én over. De store internationale tech-giganter kan i en dansk kontekst i høj grad netop ses som et lokomotiv. Vi bliver trukket frem på en lang række områder, men vi skal samtidig være meget bevidste om at vi nemt kan blive kørt helt over.Anders Blauenfeldt var frem til starten af 2020 digital direktør og del af direktionen hos TV 2. Hans baggrund omfatter også mange år hos YouSee og TDC, samt udviklingen af bogtjenesten Mofibo

Thomas Lue Lytzen, JP/POL: “Medieindkøb med Programmatic”. De digitale muligheder og fordele ved “programmatic markedsføring”, på tværs af danske og udenlandske platforme og medier, inkl. en kort status på mediebilledet, digitalt set.

Tema: “Digital Transformation”

Malin Marker Persson, Akademikernes Akasse: ”Digitalisering af kunderejsen hos Akademikernes Akasse”

Søren Gøtterup-Tang, WePly: “Konverter med Chat”

Tema: Kultur: Agile teams – metoder, governance

Troels Skjelboe, CMO, VISMA: Ledelse og Agile Teams, OKR og andre årsager til at agile teams vinder frem: “Jo større en virksomhed er, des mere kompleks fremstår strukturen. Det er vigtigt for os at være transparente omkring hvad vi står for og hvordan vi opererer.”

Tema: “CRM, CRM-systemers integration og god digital kundedialog”

Britt Damkjær, forfatter, specialist mm. Britt har i december 2020 udgivet en ny bog om CRM-erfaringer i større danske virksomheder. De fleste større virksomheder bruger mange ressourcer på implementering af nye salgs-styrings/kundedialog-systemer (CRM-systemer).

Tema: Digital Transformation

Bjarke Sejersen fra Satair, hvis enorme WebShop med 6 mio varenumre, driver besparelser på 2 cifrede millionbeløb. ”Digitalisering og digital transformation – hvad skaber succes?”.

Tema: UX/CX, CRM & Robotics.

Jakob Hvam, UX/CX ekspert, “Tænker I kundecentricitet/UX/CX som strategisk disciplin?”

Tema: Digital Transformation; Insourcing/Outsourcing, samarbejds-modeller.

Claus Leinøe, Jelber, “Brug af freelancere – 5 modeller for et effektivt team”