Værktøjer der kan hjælpe til en mere ansvarlig markedsføring
Vi vil støtte virksomhederne arbejde med ESG – og ansvarlig markedsføring. ESG-aktiviteter rammer også Marketing
- 1. januar 2024: Børsnoterede virksomheder med +500 ansatte.
- 1. januar 2025: Børsnoterede og ikke-børsnoterede virksomheder med +250 ansatte
- 1. januar 2026: Små børsnoterede virksomheder med mindre end 250 ansatte.
ESG guide – for ansvarlig markedsføring
Dansk Annoncørforening ønsker bedre muligheder for den ansvarlige (herunder grønne) markedsføring, og ser den som et sundt udtryk for, at flere og flere virksomheder påtager sig ansvaret for både E, S & G alvorligt. Vi har derfor udviklet en guide, sammen med medlemmerne:
- Skab overblik: Det første Marketing bør gøre er at skabe et overblik over positive og negative bæredygtighedspåvirkninger. Det gøres for virksomheden med en dobbeltvæsentligheds-analyse (kunder/leverandører).
For marketing vil vi anbefale en forberedt dialog med bureauer, partnere og interne interessenter. Derfor har vi udviklet en guide til vores medlemmer Sæt mål og lav handlingsplaner
Fordel ansvar og koordiner internt i virksomheden. Ofte er det overordnede ansvar for ESG hos Økonomi, HR eller produktion.
Implementer, juster og rapporter …
Skal du igang?
Skal vi hjælpe jer igang med en kick-off workshop. Vi tager udgangspunkt i WFA’s tool: GARM Sustainability Quick Action Guide
Vi gennemfører i samme omgang en en behovs-analyse hos ledende virksomheder/medlemmer, og afklarer behovet for yderligere hjælp, overblik og konkrete værktøjer.
Kontakt os gerne for at høre mere
I august 2023 lancerede en samlet dansk medie- og bureaubranche en hensigtserklæring på baggrund af et samarbejde om at bidrage til bedre og mere gennemskuelig indsigt i annoncemarkedets klimaaftryk. Målet for samarbejdet bygger på en overordnet ambition om at sætte skub i den grønne omstilling og øge fokus på og adgangen til data om CO2-aftryk. Læs mere her: https://carbonfootprintinitiative.dk/
En beta-version af beregneren er lanceret – og vi søger aktivt medlemmer og ikke-medlemmer der gerne vil deltage i en test af beregning af miljø-belastningen – kontakt os for at høre mere!
Grøn Markedsføring
Investerer man millioner i kampen for et bedre klima og en bæredygtig verden, skal man naturligvis også have lov til at fortælle den gode historie til det samfund, man bidrager til. Uanset hvor mange andre, der også gør det. Dette vil øge samfundets omstilling til en mere bæredygtig verden.