Et løfte til planeten fra globale CMO'er
En lang række globale annoncører er gået sammen om initiativet Planet Pledge, der skal sætte markedsførere i en position, hvor de kan hjælpe med at lede deres brands reaktion på klimaændringerne og hjælpe forbrugerne med at handle mere bæredygtigt.
Blandt deltagerne er Diageo, Unilever, MasterCard og danske Ørsted. Planet Pledge opfordrer CMO’en til at handle på fire nøgleområder: Forpligt brandet til at støtte den globale Race to Zero-kampagne, skaler organisationens evne til at tage handling på klimaområdet, brug styrken i marketingkommunikation til at skabe bæredygtig kundeadfærd og støt rammer for markedsføringen, der gør det enkelt at føre bevis for de grønne budskaber, så forbrugerne kan stole på dem.
Danske Annoncører og Markedsførere er at aktivt medlem af initiativtageren World Federation of Advertisers. Vi vil arbejde tæt sammen med dette og lignende aktiviteter i vores eget arbejde med den politiske regulering af grøn markedsføring i Danmark.